PL logo EN
Szukaj |
Film konkursowy
Reż. Studio Botak
Film promocyjny 11 IN OUT
2017
Czytaj więcej
Przegląd filmów pozakonkursowych 2 + wprowadzenie
Miejsce: Łaźnia 2, ul. Strajku Dokerów 5, Nowy Port, Gdańsk, KINOPORT
 
1. Yann Pierre NUIT ROUGE/RED NIGHT2016 Francja, 18:00
 

2. Piotr Marzec, Ornitologiczna Audycja Jana Zealota Dedykowana Płk. Walterow Kurzowi, 2017, Polska, 02:35
Piotr Marzec. Artysta multimedialny, performer, slamer. Swoje działania traktuje jak tekst: buduje własny, odnosząc się do tekstów zastanych, które wytwarzają się intuicyjnie; za pole inspiracji przyjmując język wizualny teledysków, filmów, literatury czy stron internetowych. Jako członek grupy P3d4al.2 realizuje performatywne działania w przestrzeni o charakterze gangsterskim. Jako Jan Zealot uczestniczy w slamach. Dokumentacje pracy z tekstem publikuje na https://www.facebook.com/JanZealot/?fref=ts
 
Ekranizacja „Jądra Ciemności” wpłynęła na fakt, iż książkowego Kurtza będziemy odbierać jako Marlona Brando: zbudowanego przy użyciu konkretnych środków, jak ogolona głowa czy ukryta w cieniu twarz. Otoczony ciemnością Kurtz, przy pomocy wojskowej radiostacji nadaje transmisje poetycko/polityczne, mające szerzyć defetyzm wśród żołnierzy przy odbiornikach. Goląc głowę Zealot upodabnia się do kreacji Brando. Wykorzystując użytą w filmie ikonografię, odwołuje się do stworzonego obrazu, jako do wyrazistej wizji mędrca-pustelnika.
 

3. Grzegorz Stefański, Gone with the wind, 2017, Polska 02:13
Grzegorz Stefański (ur. w 1983) jest absolwent filozofii i na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Wydziału Komunikacji Multimedialnej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu (2013). W 2015 roku odbył rezydencji w Fundacji Apollonia w Strasburgu. W 2016 roku zrealizował dyplom magisterski w Pracowni Działań́ Przestrzennych Mirosława Bałki na Wydziale Sztuki Mediów ASP w Warszawie. Artystyczną edukacji kontynuuje jako stypendysta Slade School of Art w Londynie. Mieszka i pracuje w Londynie oraz Warszawie. W swojej praktyce najczęściej korzysta z medium obrazu ruchomego, sytuując się na granicy wideo, filmu i dokamerowego, delegowanego performansu. Odbiorców oraz bohaterów swoich prac wprowadza w dwuznaczną przestrzeń́ kwestionującą przyjęte formy społeczne i sposoby widzenia. Eksploruje tematy tożsamości, relacji międzyludzkich i mimesis. Jego redukcjonistyczna estetyka często obnaża siły stojące za produkcją obrazów i stawia jednostkę w egzystencjalnej sytuacji samookreślenia. Swoją praktykę nazywa portretowaniem. Debiutował w 2010r. wystawą indywidualną emptybottles w Spółdzielni Goldex-Poldex w Krakowie. Od tamtego czasu prace prezentował min. podczas Manifesta 11 w Zurychu (2016), w MoMa PS1 w Nowym Jorku (2010), w Nowym Teatrze w Warszawie (2016), w Fundacji Pasti cio Cerere w Rzymie (2014), Bloomsbuty Theatre w Londynie, Bunkrze Sztuki w Krakowie (2014), podczas Wro Media Art Bienale we Wrocławiu (2015).
 
 
4. Urbieta Asier, False Flag, Hiszpania, 2016, 10:56 min.
 
 
5. Aleksandro Diaz Castano, Ihesa, 2016, Hiszpania, 15:19
Gdy Maitane oznajmia mężowi, że z mieszkania nad nimi cieknie woda, Iosu postanawia udać się piętro wyżej, aby rozmówić się z sąsiadami. Wizyta okaże się pełna niespodzianek dla Iosu.
Alejandro Díaz Castaño (ur. w 1979 w Gijón)  od lat mieszka w Donostia / San Sebastian. Od 2000 r. jest dziennikarzem filmowym; obecnie publikuje w Caimán Cuadernos de Cine i Rockdelux. Odpowiada również za program Europejskiego Festiwalu Filmowego w Sewilli.
 
Wstęp wolny tylko dla osób pełnoletnich. 
Czytaj więcej
Ludzie
  • Piotr Bosacki
    Piotr Bosacki (ur. 1977) jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II im. Fryderyka Chopina oraz Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Intermediów poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego. Współtworzył założoną w 2007 roku nieformalną grupę artystyczną PENERSTWO i zespół muzyczny KOT. Jest artystą o wszechstronnych zainteresowaniach. Tworzy filmy animowane, instalacje, obiekty, rysunki, zajmuje się twórczością literacką i kompozycją muzyczną. Swoją praktykę artystyczną sam porównuje do filozofii przyrody. Prace Bosackiego to swego rodzaju eksperymentalne modele rzeczywistości, na przykładzie, których artysta studiuje naturę rzeczy – jej strukturę, mechanikę i poetycki potencjał. Materię, obrazy i język do budowy oraz opisów tych modeli artysta czerpie z powszedniego doświadczenia. Jego ulubione tworzywa to przedmioty codziennego użytku, proste materiały plastyczne takie jak papier czy karton, zaczerpnięte z życia anegdoty, sny, mowa potoczna. To skromne uniwersum rzeczy zwykłych jest dla artysty punktem wyjścia do filozoficznych spekulacji i jednocześnie do poszukiwania aspektu poetyckiego w ludzkim przeżywaniu świata, przy czym filozofia i poezja stapiają się w twórczości Bosackiego w jedno. W roku 2009 artysta wydał zbiór miniatur literackich „Traumtagebuch”, w którym opisał m. in. wynalezioną przez siebie technologię obrazu filmowego ciągłego (film bez klatek). W roku 2012 nakładem Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu opublikowana została książka Bosackiego „Urządzenie elementów” — krótka rozprawa o dziele sztuki jako konstrukcji językowej. W 2011 roku artysta otrzymał Nagrodę Publiczności na przeglądzie polskiego kina niezależnego w ramach 36. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2013 roku otrzymał nominację do nagrody „Spojrzenia”. Na Festiwalu Animator 2014 otrzymał Nagrodę Stowarzyszenia Filmowców Polskich dla najlepszego filmu polskiego.
    Czytaj więcej
  • Ying Kwok
    Ying Kwok jest niezależną artystką i kuratorką znaną z nowatorskiego podejścia do pracy kuratorskiej, które skupia się na „granicach współpracy” (“boundaries of collaboration”) między kuratorami, artystami i szerszą publicznością. Jako kuratorka w Centrum Sztuki Chińskiej w Manchesterze, gdzie pracowała w latach 2006-2012, Kwok odpowiadała za program artystyczny instytucji, organizację wystaw i wszelkich wydarzeń im towarzyszących, a także kierowała programem rezydencji artystycznych. Dzięki licznym projektom wspólnym oraz wymianom, stworzyła szeroką bazę kontaktów z organizacjami z Wielkiej Brytanii i z Azji.
    Od 2013, Kwok pracuje jako niezależna kuratorka w różnych krajach. Należała do grona kuratorskiego wystaw: „Harmonijne społeczeństwo” (Harmonious Society) prezentowanej w ramach azjatyckiego Triennale w Manchesterze (2014); „Z tęsknoty do przynależności” z CSW Łaźnia (2014, 2016); „Nie ma powodów do paniki” No Cause For Alarm w nowojorskiej galerii La Mama (2016). Jest głównym kuratorem Międzynarodowego Festiwalu Fotografii LOOK 2017. Odpowiada również za pawilon Hong Kongu na 57. Biennale w Wenecji. W 2015 r, otrzymała stypendium Azjatyckiej Rady Kulturowej (Asia Cultural Council Fellowship) na pięciomiesięczny pobyt badawczy nad projektami partycypacyjnymi i społecznie zaangażowanymi w USA. Aby wspierać krytyczne myślenie i zachęcać do owocnych dyskusji, z pomocą miejscowego środowiska artystycznego w Hong Kongu, Ying Kwok powołała do życia Klub Oceniania Sztuki (Art Appraisal Club). Grupa recenzuje wystawy sztuki, które ukazują się w miejscowych czasopismach i rozpowszechniane są w społecznościowych sieciach kulturalnych. Od jesieni, Klub będzie wydawał własne dwujęzyczne czasopismo – ukazujące się raz na pół roku Art Review Hong Kong.
    Czytaj więcej
  • Grzegorz Kwiatkowski
    Poeta, muzyk. Autor trylogii „Powinni się nie urodzić” (OFF Press, 2011), a także „Radości”, „Spalania” oraz „Powinni się nie urodzić revisited – Urodzić” (Biuro Literackie, 2013, 2015, 2016). Członek zespołu Trupa Trupa (wydającego w brytyjskiej wytwórni Blue Tapes and X-Ray Records oraz francuskiej wytwórni Ici d’ailleurs). Stypendysta programu „Styria Artist in Residence” rządu w Styrii (2017). Stypendysta programu „Artist in Residence” Federalnego Urzędu Kanclerskiego Austrii oraz Stowarzyszenia Kulturkontakt Austria (2016). Stypendysta Międzynarodowego Domu Pisarzy w Grazu w Austrii (2015). Stypendysta programu „Writers in Residence – Marko Marulić” w chorwackim Splicie (2017). Stypendysta Ministra Kultury (2017, 2012). Stypendysta programu Narodowego Centrum Kultury „Młoda Polska” (2013).  Czterokrotnie zgłoszony do Paszportów Polityki (w 2015 za literaturę i muzykę oraz w 2009 i 2010 za literaturę).  Nominowany do Nagrody Aktivista w kategorii Artysta Roku (2014, za płytę „++”). Laureat nagrody muzycznej Doki w kategorii Artysta Roku (2016). Dwukrotny laureat nagrody Splendor Gedanensis ( 2016, 2011, nominowany także w 2014 i 2010). Laureat Nagrody Specjalnej Marszałka Województwa Pomorskiego (2013). Trzykrotny laureat nagrody Gazety Wyborczej Sztorm Roku (2014 za literaturę i płytę „++”, 2012 za płytę „LP”, nominowany także w 2013, 2010, 2009 i 2008). Trzykrotnie nominowany do nagrody Gazety Wyborczej Pomorskie Sztormy (2017 oraz 2016 za literaturę i płytę „Headache”). Dwukrotny laureat Nagrody Artystycznej Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki (2014, 2011). Laureat Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców (2009). Stypendysta Fundacji Grazella (2009). Trzykrotny stypendysta Miasta Gdańska (2016, 2014, 2010). Trzykrotny stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego (2016, 2014, 2011). Publikował m.in. w Poetry Wales, Lichtungen, Ostragehege, Keine Delikatessen, Inostrannaja Literatura, Zeszytach Literackich, Tygodniku Powszechnym, Studia Litteraria et Historica, Midraszu, Dwutygodniku, Odrze i Twórczości. Członek europejskiej platformy literackiej Versopolis. Autor słów do spektaklu „Duety nieistniejące” Teatru Dada von Bzdülöw i Mikołaja Trzaski (2011). Współautor adaptacji libretta opery „Madame Curie” Elżbiety Sikory (2011). Współrealizator spektaklu „Istota” kolektywu artystycznego Polka dot (2012). Razem z Maciejem Salamonem i Maciejem Chodzińskim stworzył instalację wizualną „Powinni się nie urodzić” (2010) oraz „Niech żyją nam / Nie żyją nam” (2012).
    Czytaj więcej
Festival IN OUT
11 IN OUT FESTIVAL 2017 słowo/obraz 
Eksperymenty / Wideo / Dokumenty 
 
Festiwal In Out jest cyklicznym projektem Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia organizowanym od 2005 roku. W ramach Festiwalu odbędą się wykłady, przeglądy filmów, koncerty oraz organizowany jest otwarty, międzynarodowy konkurs na najlepsze: prace wideo, eksperymenty, dokumenty. 
W tym roku zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na temat słowo /obraz.
 
Konkurs jest dwuetapowy, a jury I etapu konkursu do 10 kwietnia 2017 wybierze 20 artystów, których prace zostaną zakwalifikowane do II etapu konkursu a tym samym pokazane podczas przeglądów w CSW Łaźnia. Artyści zostaną zaproszeni na Festiwal do Gdańska.
 
Nagrody:
I nagroda w wysokości 5 000 PLN ufundowana przez Marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysław Struka
II nagroda w wysokości 4 000 PLN ufundowana przez CSW ŁAŹNIA
Oprócz nagród przyznane zostaną również wyróżnienia honorowe. Najlepsze prace wideo znajdą się na płycie DVD.
 
 
Konkurs jest skierowany do pełnoletnich artystów wizualnych i filmowych.
Czas trwania: powyżej 1 minuty , maksymalnie do 20 minut.
Rok produkcji: praca powinna być nie starsza niż 3 lata.
 
Termin nadsyłania zgłoszeń wraz z czytelnie wypełnionymi załącznikami upływa 27 marca 2017. Zapraszamy do wzięcia udziału!
 
Regulamin:
 
 
 Wymagany załącznik do pobrania:
 
 
 
Czytaj więcej
Następna edycja za:
-212 dni
Festival in out in news