PL logo EN
Szukaj |
Jury
Piotr Bosacki
Piotr Bosacki (ur. 1977) jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II im. Fryderyka Chopina oraz Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Intermediów poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego. Współtworzył założoną w 2007 roku nieformalną grupę artystyczną PENERSTWO i zespół muzyczny KOT. Jest artystą o wszechstronnych zainteresowaniach. Tworzy filmy animowane, instalacje, obiekty, rysunki, zajmuje się twórczością literacką i kompozycją muzyczną. Swoją praktykę artystyczną sam porównuje do filozofii przyrody. Prace Bosackiego to swego rodzaju eksperymentalne modele rzeczywistości, na przykładzie, których artysta studiuje naturę rzeczy – jej strukturę, mechanikę i poetycki potencjał. Materię, obrazy i język do budowy oraz opisów tych modeli artysta czerpie z powszedniego doświadczenia. Jego ulubione tworzywa to przedmioty codziennego użytku, proste materiały plastyczne takie jak papier czy karton, zaczerpnięte z życia anegdoty, sny, mowa potoczna. To skromne uniwersum rzeczy zwykłych jest dla artysty punktem wyjścia do filozoficznych spekulacji i jednocześnie do poszukiwania aspektu poetyckiego w ludzkim przeżywaniu świata, przy czym filozofia i poezja stapiają się w twórczości Bosackiego w jedno. W roku 2009 artysta wydał zbiór miniatur literackich „Traumtagebuch”, w którym opisał m. in. wynalezioną przez siebie technologię obrazu filmowego ciągłego (film bez klatek). W roku 2012 nakładem Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu opublikowana została książka Bosackiego „Urządzenie elementów” — krótka rozprawa o dziele sztuki jako konstrukcji językowej. W 2011 roku artysta otrzymał Nagrodę Publiczności na przeglądzie polskiego kina niezależnego w ramach 36. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2013 roku otrzymał nominację do nagrody „Spojrzenia”. Na Festiwalu Animator 2014 otrzymał Nagrodę Stowarzyszenia Filmowców Polskich dla najlepszego filmu polskiego.
Grzegorz Kwiatkowski
Poeta, muzyk. Autor trylogii „Powinni się nie urodzić” (OFF Press, 2011), a także „Radości”, „Spalania” oraz „Powinni się nie urodzić revisited – Urodzić” (Biuro Literackie, 2013, 2015, 2016). Członek zespołu Trupa Trupa (wydającego w brytyjskiej wytwórni Blue Tapes and X-Ray Records oraz francuskiej wytwórni Ici d’ailleurs). Stypendysta programu „Styria Artist in Residence” rządu w Styrii (2017). Stypendysta programu „Artist in Residence” Federalnego Urzędu Kanclerskiego Austrii oraz Stowarzyszenia Kulturkontakt Austria (2016). Stypendysta Międzynarodowego Domu Pisarzy w Grazu w Austrii (2015). Stypendysta programu „Writers in Residence – Marko Marulić” w chorwackim Splicie (2017). Stypendysta Ministra Kultury (2017, 2012). Stypendysta programu Narodowego Centrum Kultury „Młoda Polska” (2013).  Czterokrotnie zgłoszony do Paszportów Polityki (w 2015 za literaturę i muzykę oraz w 2009 i 2010 za literaturę).  Nominowany do Nagrody Aktivista w kategorii Artysta Roku (2014, za płytę „++”). Laureat nagrody muzycznej Doki w kategorii Artysta Roku (2016). Dwukrotny laureat nagrody Splendor Gedanensis ( 2016, 2011, nominowany także w 2014 i 2010). Laureat Nagrody Specjalnej Marszałka Województwa Pomorskiego (2013). Trzykrotny laureat nagrody Gazety Wyborczej Sztorm Roku (2014 za literaturę i płytę „++”, 2012 za płytę „LP”, nominowany także w 2013, 2010, 2009 i 2008). Trzykrotnie nominowany do nagrody Gazety Wyborczej Pomorskie Sztormy (2017 oraz 2016 za literaturę i płytę „Headache”). Dwukrotny laureat Nagrody Artystycznej Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki (2014, 2011). Laureat Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców (2009). Stypendysta Fundacji Grazella (2009). Trzykrotny stypendysta Miasta Gdańska (2016, 2014, 2010). Trzykrotny stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego (2016, 2014, 2011). Publikował m.in. w Poetry Wales, Lichtungen, Ostragehege, Keine Delikatessen, Inostrannaja Literatura, Zeszytach Literackich, Tygodniku Powszechnym, Studia Litteraria et Historica, Midraszu, Dwutygodniku, Odrze i Twórczości. Członek europejskiej platformy literackiej Versopolis. Autor słów do spektaklu „Duety nieistniejące” Teatru Dada von Bzdülöw i Mikołaja Trzaski (2011). Współautor adaptacji libretta opery „Madame Curie” Elżbiety Sikory (2011). Współrealizator spektaklu „Istota” kolektywu artystycznego Polka dot (2012). Razem z Maciejem Salamonem i Maciejem Chodzińskim stworzył instalację wizualną „Powinni się nie urodzić” (2010) oraz „Niech żyją nam / Nie żyją nam” (2012).
Ying Kwok
Ying Kwok jest niezależną artystką i kuratorką znaną z nowatorskiego podejścia do pracy kuratorskiej, które skupia się na „granicach współpracy” (“boundaries of collaboration”) między kuratorami, artystami i szerszą publicznością. Jako kuratorka w Centrum Sztuki Chińskiej w Manchesterze, gdzie pracowała w latach 2006-2012, Kwok odpowiadała za program artystyczny instytucji, organizację wystaw i wszelkich wydarzeń im towarzyszących, a także kierowała programem rezydencji artystycznych. Dzięki licznym projektom wspólnym oraz wymianom, stworzyła szeroką bazę kontaktów z organizacjami z Wielkiej Brytanii i z Azji.
Od 2013, Kwok pracuje jako niezależna kuratorka w różnych krajach. Należała do grona kuratorskiego wystaw: „Harmonijne społeczeństwo” (Harmonious Society) prezentowanej w ramach azjatyckiego Triennale w Manchesterze (2014); „Z tęsknoty do przynależności” z CSW Łaźnia (2014, 2016); „Nie ma powodów do paniki” No Cause For Alarm w nowojorskiej galerii La Mama (2016). Jest głównym kuratorem Międzynarodowego Festiwalu Fotografii LOOK 2017. Odpowiada również za pawilon Hong Kongu na 57. Biennale w Wenecji. W 2015 r, otrzymała stypendium Azjatyckiej Rady Kulturowej (Asia Cultural Council Fellowship) na pięciomiesięczny pobyt badawczy nad projektami partycypacyjnymi i społecznie zaangażowanymi w USA. Aby wspierać krytyczne myślenie i zachęcać do owocnych dyskusji, z pomocą miejscowego środowiska artystycznego w Hong Kongu, Ying Kwok powołała do życia Klub Oceniania Sztuki (Art Appraisal Club). Grupa recenzuje wystawy sztuki, które ukazują się w miejscowych czasopismach i rozpowszechniane są w społecznościowych sieciach kulturalnych. Od jesieni, Klub będzie wydawał własne dwujęzyczne czasopismo – ukazujące się raz na pół roku Art Review Hong Kong.
Następna edycja za:
-238 dni
Filmy konkursowe
Festival in out in news