PL logo EN
Szukaj |
Aktualności - Wyniki konkursu
Jury w składzie Ying Kwok, Piotr Bosacki i Grzegorz Kwiatkowski przyznało następujące nagrody:
 
1. Miejsce i nagrodę w wysokości 5000 zł ufundowaną przez Marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysława Struka Jannie Shostak za film pt. "Kocham cię!"
 
 
Moralność społeczna diametralnie się zmienia poprzez pogłębiający się konsumpcjonizm i kulturę „massmediów”. Czy w związku z tym miłość staję się produktem społecznym, a uczucie nie jest niczym więcej, jak społecznym scenariuszem? Czy przeciwnie, uczucie to wiążę się z kontrolą społeczną będącą symbolicznym kodem komunikacji?
 
Jana Shostak urodziła się w roku wręczenia pokojowej nagrody Nobla dla Nelsona Mandeli w Grodnie. Ukończyła studia licencjackie na Wydziale Intermediów ASP w Krakowie. Obecnie realizuje dyplom magisterski na Wydziale Sztuki Mediów na ASP w Warszawie w pracowniach prof.Mirosława Bałki i prof. Prota Jarnuszkiewicza. Jest laureatką Grand Prix konkursu Młode Wilki ’16. W 2015 roku ustanowiła Polski Rekord Guinnessa. Ma oficjalne zaświadczenie wolontariusza ŚDM 2016. W swoich działaniach lubi hakować odmienne przestrzenie. Brała udział w wystawach m.in. Biennale Szuki Manifesta, Zurych; Sziget Festiwal, Budapeszt; Independent Art Fair, Sztokholm; Pastificio Cerere, Rzym; Manggha Kraków; Biennale Wro,Wrocław; Bank PKO, Warszawa; Centrum Kultury Zamek, Poznań; NCAD, Dublin; Aesthetic&Bias, Jerozolima.
 
2. miejsce i nagrodę w wysokości 4000 PLN Mateuszowi Żeglińskiemu za film pt. "Pan Charon"
 
 
Dokument kreacyjny. Grzegorz pracuje jako grabarz. Mieszka w Wałbrzychu. Pan Charon to jego filmowy portret, w którym obserwujemy jeden dzień z jego pracy. Film powstał jako etiuda studencka na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie. Opieka artystyczna dr Zbigniew Rogalski „Pracownia obrazu” oraz dr hab. Hubert Czerepok i mgr Robert Mleczko „Pracownia Filmu Eksperymentalnego”.
Wyróżnienia filmu:
Druga nagroda 6. Festiwalu Filmów Antydepresyjnych „Relanium” 2017 w Łodzi.
Najlepszy film 3. Festiwalu Filmów Dokumentalnych 2016 w Częstochowie.
Wyróżnienie 5. Festiwalu Filmów Frapujących 2016 w Gorzowie Wielkopolskim
 
Mateusz Żegliśńki to absolwent Akademii Sztuki w Szczecinie kierunku Multimedia II stopnia na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów. Tytuł magistra sztuki uzyskał w 2016 roku pracą dyplomową „Identyfikacja wizualna filmu Droga powrotna“ zrealizowaną w Pracowni Komunikacji Wizualnej dr. hab. Waldemara Wojciechowskiego i dr Moniki Zawadzki. Do pracy dyplomowej powstał aneks artystyczny, którym był film dokumentalny/fabularny „Droga powrotna“ zrealizowany w Pracowni Obrazu dr. Zbigniewa Rogalskiego. Jednak na studia magisterskie uczelni artystycznej został przyjęty na podstawie licencjatu z Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej - specjalizacja Szkoła Reportażu Uniwersytetu Szczecińskiego. Przed studiami artystycznymi pracował w mediach. W swojej pracy zajmuje się wyłącznie medium filmowym, skupiając się na gatunku dokumentalnym oraz fabularnym, działając na ich pograniczu w poszukiwaniu własnego stylu. Znaczną inspiracją twórczą jest dla niego dokument kreacyjny wywodzący się z Polskiej Szkoły Dokumentu oraz twórczość z obszaru kina fabularnego Roberta Bressona skodyfikowana w manifeście „Notatki o kinematografie”. Laureat 11 nagród festiwali i konkursów filmowych w Polsce. II druga nagroda Festiwalu In Out jest jego pierwszą nagrodą z obszaru sztuk wizualnych.
 
Jury przyznało również wyróżnienia honorowe dla:
 
1. Amandy Machnik za film pt. "Blue sandwiches"
 
 
“Niebieskie kanapki” to film krótkometrażowy nagrany w przestrzeni kuchennej na taśmie 16 mm. Prezentuje głównie ujęcia kanapek i koloru niebieskiego.

Amanda Machnik niedawno ukończyła The Cooper Union for the Advancement of Science and Art w Nowym Jorku. W 2015 r. otrzymała stypendium Fulbrighta na badania do filmu w Warszawie, gdzie obecnie mieszka. Artystka nagrywa swe filmy na taśmę 16mm, świadomie wybierając pracę z kamerami z ograniczonym zapisem w przeciwieństwie do sprzętu cyfrowego. Jej sztuka opiera się przede wszystkim na związkach między tekstem a obrazem; artystka często nagrywa własny komentarz z offu, który nawiązuje do nagrania. Najczęściej w swych nagraniach artystka próbuje uchwycić niuanse i subtelności życia codziennego, które zupełnie odmienia komentarz artystki, nakłaniający widzów do nowych, nietypowych sposobów patrzenia na jej dzieła.
 
2. Assafowi Gruberowi za film pt. "The Right"
 
 
73-letnia pracownica ochrony z Galerii Dawnych Mistrzów w Dreźnie pisze do dyrektor Muzeum Sztuki z prośbą o zgodę na pracę w ochronie jej placówki na zasadzie wolontariatu.  Czwarty w cyklu krótkich metraży „Bezimienna noc”, „Prawo” to wymyślona historia osadzona w historycznych sentymentach. Powodem, którym staruszka motywuje swą prośbę o przeniesienie – poza jej własną historią jako polskiej Niemki zmuszonej do uchodźstwa w latach 40. – jest kolekcja sztuki renomowanej przedwojennej lewicowej grupy awangardowej a.r. („artyści rewolucyjni”, „awangarda rzeczywista”) z lat 30. Dla kobiety dzieła te są bardziej wartościowe od obrazów caravaggistów w Dreźnie, pośród których obecnie pracuje.

Assaf Gruber (ur. w 1980 w Jerozolimie) jest artystą i filmowcem zamieszkałym w Berlinie. Jest absolwentem The Cooper Union for the Advancement of Science and Art. oraz École nationale supérieure des Beaux-arts de Paris. Otrzymał liczne stypendia i nagrody, m.in. grant Rady Izraelskiej Loterii na rzecz Kultury i Sztuki (2015) oraz pierwszą nagrodę Les amis des beaux-arts de Paris. Edukację kontynuował w Belgii, gdzie przeniósł się by studiować podyplomowo na gandawskiej uczelni HISK.
W 2012 r. był rezydentem Künstlerhaus Bethanien, a rok później otrzymał stypendium Akademie der Künste w Berlinie. Jego prace pokazywane były na międzynarodowych biennalach i wystawach grupowych w Neuer Berliner Kunstverein (2015), Muzeum POLIN w Warszawie (2016) i w MOCA w Belgradzie (2016). W 2015 r, cykl filmów „Bezimienność nocy” był motywem przewodnim dużej wystawy indywidualnej w łódzkikm Muzeum Sztuki.
Jego filmy pokazywane były na Berlinale (2016), florenckim Lo schermo dell arte (2016) i na międzynarodowym festiwalu filmów krótkometrażowych w Oberhausen (2016).
 
 
 
Wszystkim artystom dziekujemy za nadesłanie zgłoszeń!
 
 
← Powrót
Następna edycja za:
-90 dni
Filmy konkursowe