PL logo EN
Formularz zgłoszeniowy
Szukaj |
13:00 - Przeglądy filmów (1) + rozmowy z artystami

21.04 godz. 13:00

 

1. Bertrand Guerry, Thibaut Ras, OCEAN'S MEMORIES, FR, 2015, 08:42

 

Ocean’s Memories rozpoczyna spotkanie tancerza i muzyka, pogrążonych we wspólnym dumaniu na opuszczonej plaży. Zimne światło, wiatr, woda i złoty piasek łączą się współtworząc z artystami wyrazistą choreografię.
 

Bertrand Guerry i Thibaut Ras to producenci i filmowcy o ponad 10-letnim doświadczeniu w branży filmowej. Oprócz reżyserowania, Bertand zajmuje się także produkcją uwtorów performatywnych. W 2016 roku ukończył swój pierwszy film fabularny Mes Frères. Thibaut jest inżynierem dźwięku, reżyserem i założycielem firmy muzycznej. Artyści współpracują od kilku lat reżyserując i produkując krótkie formy filmowe, wideoklipy, filmy reklamowe, krótkie programy, filmy o tańcu i dokumenty. Utworzona przez nich platforma wideo pod nazwą All We Can Do Is Dance służy nawiązywaniu kontaktów z tancerzami całego świata, odkrywaniu różnych wizji tańca, a także umożliwia twórcom dzielenie się swoim podejściem do realizji filmów o tańcu. 

 

 

 

2. Rosa Beiroa, IN OUR SKIN, GB, 2017, 03:55

 

In Our Skin  to celebracja nagości i wolności kobiety w jej własnym ciele. To film o formie, rozmiarze, kształcie – od piękna fałdu skóry do delikatności dotyku.
Poprzez piegi na plecach bohaterki widz przenosi się do świata płynnie przeistaczających się figur. Inspirowany Labanowską Analizą Ruchu, tworzony kreską rysunek przybliża nas do niemal abstrakcyjnych form jednocześnie opisując tańczące kształty, rozmiary ciała i fałdy skóry. Film podkreśla niezwykłość i wyjątkowość ukryte w pozornie rutynowych gestach rozbierania się i buduje więź z często pomijanymi uczuciami i doznaniami.
Z założenia film powinien być wyświetlany na dużym ekranie, umożliwiającym widzowi śledzenie ruchów ciał oczami i głową. Dostępny dźwięk występuje w wersji stereo, a także Surround 5.1. w celu wzmocnienia wrażenia przynależności do animowanych ciał.
 
 
Bazując na posiadanym doświadczeniu z zakresu sztuk pięknych, Rosa Beiroa aktywnie działa w obszarze sztuki od 2008 roku, koncentrując się na kwestii przedstawień ciała oraz tematyce powiązanej z figurą kobiecą. W ubiegłym roku uzyskała stopień magistra w dziedzinie animacji na University of the Arts London, a także, pierwszy raz w swojej karierze, włączyła animację do swej praktyki, co umożliwiło jej zgłębienie tematu ciała w ruchu z nowej perspektywy. Pomiędzy styczniem i marcem 2017 roku stworzyła kilka krótkometrażowych form filmowych,  między innymi Playing Forward, Paper Pastime oraz Be Part Of The Solution, zakwalifikowane do Ekotopfilm Festival 2018. W grudniu tego samego roku ukończyła swój film dyplomowy In Our skin , który zakwalifikował się do festiwali Athens Animfest, Feminist Border Arts oraz Ca’Foscari Short Film. Jest ostatnia produkcja krótkometrażowa, The Mind Of An Artist o Williamie Kentridge’u, zrealizowana została we współpracy z Tate.
 
 
 
 
 

3.Marlene Millar, PILGRIMAGE, CA, 2017, 10:47

 

Pilgrimage odnosi się do głębokiego ludzkiego doświadczenia odnowy i solidarności poprzez proces wspólnej podróży. Przy akompaniamencie złożonych serii tureckiego modelu rytmicznego usul, służącemu pobudzeniu emocjonalnych stanów podróży i światła, dziewięciu tancerzy i muzyków przemierza spalone słońcem drogi i skąpane w świetle księżyca pola, by odnaleźć schronienie w opuszczonym miejscu kultu.
 
Marlene Millar, nagradzana reżyserka z doświadczeniem z obszaru tańca współczesnego, tworzy medialne projekty taneczne od ponad 25 lat. Artystka transponuje choreografię na ekran, w ramach tego procesu tworząc nowy język wizualny ujawniający subtelność tańca i prezentowanych opowieści.
Choreografka Sandy Silva to pionierka i innowatorka w obszarze intymnej i oryginalnej formy jaką jest taniec perkusyjny. Od 25 lat występuje jako artystka solowa i naucza podróżując po całym świecie. Korzystając z pełnej niuansów dynamiki, emocji oraz precyzji tańca perkusyjnego, Sandy i Marlene kształtują przejmującą opowieść filmową.
 
 
 
 
 

4. Paulina Rutman, FALL, CL, 2015, 06:17

 

Fall prezentowany był na festiwalu File Electronic Language (Brazylia) oraz na Loikka Dance Film Festival (Finlandia), Danza Em Foco (Brazylia), Dance Camera West Festival (USA), Dance Screen Festival IMZ International Music and Media Center (Austria). Screen Motion (Anglia), Screen Dance Festival (Szwecja), Cinemaissi Latin American Festival (Finlandia), Delete TV (UK), Festival de Cine Biobío (Chile) and Festival Internacional de danza en la Pantalla (Chile). 
 

Paulina Rutman to artystka interdyscyplinarna, specjalizująca się choreografii i filmie tanecznym. Punktem wyjścia dla działań artystki jest badanie ruchu jako odpowiedzi na stany psychologiczne za pośrednictwem tańca współczesnego, filmu tanecznego i sztuki wideo. Posiada wykształcenie zawodowe w zakresie choreografii, montażu i tańca. Jej szerokie doświadczenie i wykształcenie obejmuje uczestnictwo w programach praktyk studenckich w Movement Research (Nowy Jork, USA), Dance Film Association (Nowy Jork, USA) oraz School of The Art Institute of Chicago (Chicago, USA). Jej prace pokazywane były na rozlicznych festiwalach, m.in. as File Electronic Language (Brasil), Loikka Dance Film Festival (Finlandia), Danza Em Foco (Brazylia), Dance Camera West Festival (USA) and Dance Screen Festival IMZ International Music and Media Center (Austria).

 

 

5. Kinga Jaczewska, CATCHING MOVEMENT, PL, 2016, 10:10

 

Uwidoczniając to co dzieję się pomiędzy spopularyzowanymi i rozpoznawanymi przez nas zdarzeniami, Kinga stara się uchwycić czas 'pomiędzy' który płynie niezależnie od zorganizowanego przez nas i podzielonego na minuty i godziny, czasu zegarowego.

 

Punktem wyjścia pracy i badań artystycznych Kingi Jaczewskiej jest ruch. Swoją wiedzę w dziedzinie sztuki, tańca współczesnego i choreografii zdobywała za granicą w szkołach, takich jak London Contemporary Dance School (UK), Northern School of Contemporary Dance w Leeds (UK) czy P.A.R.T.S. w Brukseli (BE). Obok pracy z ruchem, jako performerka i choreografka, Kinga pracuje również z innymi formami ekspresji.
Jej portfolio obejmuje: performans, prace wideo, instalację, tekst i fotografię. Jest zafascynowana ideą ciągłości oraz transformacjami, które są w bezustannym procesie. W swoich badaniach poszukuje ciągłego ruchu, który istnieje bez wcześniejszej organizacji, czy choreografii, i który kontynuuje swój proces powstawania niezależnie od tego, czy jest on obserwowany czy nie. Jej głównym zainteresowaniem jest ruch, który poprzez swoją jakość i rytm, ma potencjał zmiany doświadczania przez nas upływającego czasu.

 

 

 

 

 

 
← Powrót
Następna edycja za:
-211 dni
Filmy konkursowe
Festival in out in news